زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید . . . .
هرگز تســــــــــلیم نشـــــــــــوید!معجــــــــــــــزه ها هر روز رخ میدهنـد شـــــــــــاید فردا روز شــــــما باشـــــــــد(مدیریت یادگـــــــــــــــاری ازمــــــــــــــن )
معرفی دره ستارگان قشم

معرفی دره ستارگان قشم


اهالی جزیره می گویند که روزگاری ستاره ای از آسمان به قلب جزیره افتاده و در بر خورد با زمین جزیره این شکلها را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورد. این مکان در اصطلاح محلی "استاره افته" و گاه "ستاره افتیده" نامیده می شود و داستانهای وهم آلود و خیال انگیز فراوانی از آن بر سر زبانهاست. 

حتی ماندن در این نقطه از جزیره پس از غروب آفتاب برای عده ای سخت نگران کننده است. چون می پندارند با سکوت شب موجودات فرا زمینی در این دره گردهم می آیند. برخی دیگر هم بر این باورند که جایی میان سنگها و در سکوت وهم انگیز آنها می توان یکبار هم که شده به زندگی فردی فکر کرد چه در گذشته و چه در آینده. شاید میان سنگهای سخت جایی باشد برای نگاهی به آسمان! 

  
به دلیل شکل ویژه این دره و انواع حجم ها و پدیده هاى فرسایش موجود در آن وزش بادهاى تند و گردش هوا در لابلاى ستون ها و حفره هاى موجود در دره تولید صدا مى کنده دلیل این صداهاست که اهالى معتقدند با تاریک شدن هوا این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه  است و بنابر این از ورود به آن در شب خوددارى مى کنند. بر اساس یک افسانه قدیمى جزیره نشینان، دره ستاره ها را شب هنگام محل آمد و شد ارواح و اجنه مى دانند که این باور از نظر علمى هنوز اثبات نشده است.

ویژگى ها و دیدنى هاى دره ستاره ها سبب شد این دره به عنوان بخشى از ژئو پارک جزیره قشم جزو آثار طبیعى در سازمان یونسکو به ثبت برسد. ژئو پارک قشم با آثار زیباى طبیعى و تاریخى تنها ژئو پارک منطقه خاورمیانه است. زیبایى دره ستاره ها در شب هاى مهتابى در لحظاتى که سکوت همه جا را فرا گرفته و آسمان و ستاره ها در نزدیکى زمین احساس مى شوند، دو چندان است. در گوشه و کنار ستون ها و دره ستاره ها راه هاى تنگ، باریک و گاه پهن و وسیع وجود دارد که با نظم خاص خود چشم هر بیننده اى را خیره مى کند.

دره ستاره ها و دره چاه کوه پدیده اى شگفت از فرسایش سنگ هاى رسوبى زمین است. دره ستاره ها که به گمان افراد بومى، در آن ستاره افتاده است و شب ها جن دارد، بسیار دیدنى است و مشابه این اشکال زمین شناسى یا ژئومرفولوژى را ما تنها در آمریکا مى بینیم. که توریست هاى بسیارى را مى توانند به خود جذب کنند.

منظره هاى این دره واقعاً قشنگ و جالب هستند. در گوشه و کنار، ستون ها و کنگره ها با اشکال متنوع و جالب به چشم مى خورند و بین اینها راه هاى تنگ و باریک و گاهى پهن و وسیع وجود دارد. علاوه بر این شکاف ها و سوراخ هاى بزرگ و کوچکى هم ایجاد شده اند که ممکن است این تصور را ایجاد کنند که موجودى عجیب و غریب در دل آن تاریکى ها زندگى مى کند. با وجود این اشکال و طرح هاى عجیب بیخود نبوده که در شبهاى تاریک مردم فکر مى کردند اشباح و اجنه در این دره رفت و آمد مى کنند.





نظرات شما عزیزان:

مهدی روستایی
ساعت14:51---9 مرداد 1394

سلام ،معلومه اهل ادبیاتی و من هم دوستدار هرچی دوستدار ادبیاته. وب سایتتون خیلی قشنگه ،لطفا به وب سایت من هم سری بزنید و نظر بدین


پاسخ:پوفففففففففففف.........واقعا داغون شدن مردممون.ادرس گاشتی ک سر بزنم؟!


مهدی روستایی
ساعت14:50---9 مرداد 1394
سلام ،معلومه اهل ادبیاتی و من هم دوستدار هرچی دوستدار ادبیاته. وب سایتتون خیلی قشنگه ،لطفا به وب سایت من هم سری بزنید و نظر بدین

pouya
ساعت0:02---9 مرداد 1394
چــــــــــــــــــــــــــــه عجب!
دیگه فکر کردم وبی وجود نداره!!!!
بالاخره آپ شد پس!!!
مبارکا باشه!!!
پاسخ:چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه عجب!منم فک کردم شما خودت وجود نداری!!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 5 مرداد 1394برچسب:دره ستارگان,گردشگری,گردشگری ایران,مناطق گردشگری قشم,, ] [ 15:26 ] [ ⋆مصی⋆ ] [ ]